Saturday, October 1, 2011

.:: PrOmOtE ? ::.

Assalamualaikum...

Insyaallah, sedikit pemberitahuan. Tiba - tiba ilham datang nak promo kedai yang menjual pakaian muslim ni. Kedai bapa saudara iqa, Hj Manan. Tapi kali ni promo antara dua kedainya sahaja iaitu di Sri Petaling + Ulu Langat. Dyorang tak tahu pun, ada promoter tak bergaji kat sini. (^_~)


Ini yang di Sri Petaling.
Bole singgah kalau ke sana.
Insyaallah, harga berpatutan.
(^-^)y

Pakaian kanak - kanak,
jubah lelaki & wanita...
Kain bagus punya... (^-^)y

Ini yang di Ulu Langat, diurus oleh aunty Zahida (Ahlia Manan).
Insyaallah, kalau ada yang berminat nak berniaga pun bole...
Aunty ni pembekal jugak..

Kata aunty jgk, dia jual hrg yang orang mampu beli
kerana tujuannya nak menggalakkan saudara
seislamnya menutup aurah. 



Logo perniagaan,
 FITRAH SYIFA SDN BHD....


Ini dia toke Fitrah Syifa di Sri Petaling,


Ini pulak toke Fitrah Syifa di Ulu Langat.
Ibu saudara, Aunty Zahida.
-----------------------------------------------------------------

Insyaallah, apabila kita pakai pakaian baru, maka ucapkanlah,

الحَمْدُ لله الذى كَسَانِىْ مَا أًوَارِى بِهِ عَوْرَتِىْ وَأَتَجَمَّلُ بِهِ ِفى حَيَاتِى

"Segala puji bagi Allah yang telah memberi aku pakaian untuk menutupi auratku dan menghiasi aku dalam kehidupanku"


kemudian mengambil pakaian yang lama dan memberikannya sebagai sedekah, maka kita berada dalam perlindungan dan penjagaan Allah dan Dia akan menyembunyikan dosa - dosa dari orang lain selama kita hidup dan sesudah kita mati.

------------------------------------------------------------------


(^-^)y   :- Pakai pakaian dengan niat menutup aurah. Moga Allah pelihara kita.

SeLiNgAn:- "FB - Fitrah Syifa & lain kali promo yang lain pulak"



Ditulis di,

33 comments:

Anonymous said...

fitrah syifa yg kt sri petaling tu dekat dgn Masjid Jamek Sri Petaling ke?

mus'ab

Angah said...

alhamdulillah....

nnti kalau nk bli jubah ke ape ke,insyaAlah p sana...hehe

tq.Rumah Tua...

~kueh~ said...

wah2~~
lepas ni rumah tua pulak toke
kt jerantut...ekekeke
^^,hee

^moga Allah kasih^

MUHAMMAD SUKRI SUPI said...

Assalamualaikum...

memang keluarga Baitil 'Atiqa rmai yang berniagalh nie? alhamdulillah, ambil sunnah Rasulullah SAW (9/10). Ambo pon ingin berniaga sendiri sedikit masa lg..insya Allah jika diberikan rezki oleh-Nya

* Biasa beli jubah dr ngri ambo jah(klate)..he3

نور توفيقة ادريس said...

Assalamualaikum,

Iqa, yang dekat sri petaling tu, average price kurta lelaki berapa ek?

Anak Pendang Sekeluarga said...

Salam,apa khabar saudari,artikel yg menarik,saya jemput saudara supaya memberikan koementar/pandangan terhadap artikel yg di tulis oleh saya...harap memberikan komentar/pandangan yang tidak beremosi…hahhaha

CikGu Ma said...

seronoknya berniaga..(",)

- mujahidah iman - said...

Assalamu'alaikum :)

Terima kasih ukhti baitil 'atiqa, insya-ALLAH kalau ke sana, teringin juga nak singgah ^^..Jazakillah :)

RuMaH TuA said...

anonymous:-

Ya...
no52 jalan 1-149J,sri petaling.


Angah:-

Insyaallah...
Datang jika ada keperluan...

RuMaH TuA said...

kueh:-

Hee~~~
Yang dekat jerantut, mmg in progres..
Wife dy yg prtama akan jaga...



M. Sukri SUpi:-
Waalaikumussalam...
Moga rezeki sentiasa diberkati...

"beli dari negeri lain pun apa salahnya"

RuMaH TuA said...

Nur Taufiqah:-

Waalaikumussalam...

Iqa ni kurang arif.. Hee~~~
Tapi yang kualiti bagus, kain cantik jenis bersulam... Rm 30 pun ada...



Anak Pendang Sekeluarga:-

Insyaallah...

RuMaH TuA said...

Cikgu Ma:-

(^-^)y...
Ada keperluan, datang singgah...



Mujahidah Iman:-

Waalaikumussalam...

Sama - sama kasih...
Singgah~~~
Syukran...

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Jika ada kesempatan ke semenanjung nanti insya Allah bolehlah singgah..

MUHAMMAD SUKRI SUPI said...

tiada salah, cumanya jika beli di negeri sendiri, dpt 'harga special'..terutama di pasar besar tumpat, kawasan bebas cukai pengkalan kubor & rantau panjang..(",)

Hidayatullah said...

kedai nih yg sederet dgn 7Eleven tu ke?

RuMaH TuA said...

Abd Razak:-

Waalaikumussalam...

Nsyaallah...
(^-^)y



M. Sukri Supi:-

Tingi semangat kenegerian ustaz...
(",)

RuMaH TuA said...

Hidayatullah:-

Saya tak tau la...
Asal ada nampak toke yang macam dalam gambar tu...
Ye la...
(^-^)y
Ada keperluan, singgah...

SyaheeDah said...

waaah..
rumah tua suda jadi promoter.
good2,hee

>indahnya bila setiap perkara dilakukan dgn niat & adab yg benar< (^_^)

RuMaH TuA said...

syaheedah:-

Hee~~~~
Tiba2 mud datang...
Ada barang nak promot ke?
No prob...

"Niat kerana Allah"
(^-^)y

menusuk hati said...

kami yang jauh di sarawak pun berminat..berminat nak order

Sang Mukhlis said...

Allah~~
fitrah syifa kt hulu langat tu fmily kamu punye ke..
sgt dkt dgn umah...
tp xprnah trjenguk pon...insyaAllah nti...
thx 4 d info... :)

fuad ansari said...

bagus kedainya...

barang yg baik, harga pada kadar yg baik, dan dijual oleh orang yg baik.. moga beroleh kebaikan, insyaAllah..

p/s: tak pernah jumpa pulak kedai ni.. hurm... kena gi carik ni..

Atiqah naThaLIe*~ said...

nak jubah free se~:P

RuMaH TuA said...

menusuk hati:-

Bole.. Bole cntct toke2 kat atas 2...
Lbh mdh search FB... Then, order c2..
(^-^)



Sang Mukhlis:-

Ada keperluan bolehlah singgah...
Tak pun datang tengok2 dulu..

RuMaH TuA said...

fuad ansari:-

Amin~~~
Bole cari bila ada keperluan...
(^-^)


Atiqah Nathalie:-

Tunggu iqa jadi toke cawangan K.Lipis...
Hee~~~

kokser kokdam said...

semoga ALLAH murahkan rezki..

dok de nk g beli sano..

=D

Norsha said...

Bagusnya....nanti InsyaAllah kalau smpi ke sana, boleh singgah membeli...

RuMaH TuA said...

kokser kokdam:-

Amin~~~
Ye la ustaz keperluan beli kat 'sana'...
(^-^)y


Norsha:-

Nsyaallah, datang bila ada keperluan... (",)

alhawariyyun said...

salam. as i remember, i used to go to the store that is located at sri petaling 2 years ago and i bought 2 uncangs from there and brought them to US. miss that place so much.. and i miss markaz sri pealing even more.. ;)

alhawariyyun said...

i mean "sri petaling" ;)

RuMaH TuA said...

alhawariyyun:-

Salam 2,
Then, cme & vsit them again... 'they' miz u a lot too... (^-^)y

Syukran!

Traveller said...

Jemput2lah singgah ke blog yg tak sberepa ni ye.klik pada adsense untuk dapatkan info lebih lanjut http://www.tourismopportunity.blogspot.com/

RuMaH TuA said...

traveller:-

Insyaallah... (^-^)y

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...