Thursday, September 29, 2011

.:: BeRtEmU JoDoH ::.


Assalamualaikum...

Mudah - mudahan kita semua dalam lindungan Allah...
Alhamdulillah, dalam kesibukan menyiapkan assignment, saya berkesempatan untuk hadir ke majlis pernikahan salah seorang sahabat merangkap senior iaitu Fatin Zahari. Kak Fatin anak karkun besut yang bertemu jodoh dengan karkun gombak Rusydi. Moga Allah permudahkan urusan kalian. Insyaallah.



1 - Tiba di Besut, sejam dua di rumah kak Fatin, terus jalan2 pantai... (isk3)

2 - Bersama kak Zakiah, rakan sekelas kak Fatin... (pemandu paling berhemah).




3 - Comelkan? Anak - anak saudara kak Fatin, Irfan, Afrina & Asfar (boleh tahan ni!) Bersiap cantik sebab tak sabar nak tengok mak sedara diorang nak nikah. (^___^)

4 - Pagi sebelum nikah, iqa tekun letak inai pada jari kak Fatin (jauh kak Fatin menung bagaimana nak sorok jari waktu menulis dalam kuliah isnin ni) keh3

5 + 6 - Tempat sarung cincin yang turut mendapat sentuhan kak zakiah... (Zati tengok je!)

7 - Hantaran terbalik kot. 7 berbalaz 5... (Hee~~~)


8 - Sarung cincin... (Alhamdulillah...  Selamat sudah kak Fatin. Tunggu majlis besar pulak la)

9 - Malu2~~~~~

10 - Iqa pun nak bergambar kenangan...

11 - Ucapan khas buat Fatin & Rusydi. (^-^)y



12 - Menanti tren di Tanah Merah... Berjubah merah(zati bayani) paling sibuk... Jurugambar terbaik. (ye ke t?)

13 - Kak Fatin (purdah kelabu) bersama suami hantar & tunggu kami di stesen... Syukran yah! Iqa tunggu giliran kak kyah pulak (jubah hitam).


(^-^)  :- "Selamat bergelar isteri, moga Allah merahmati kak Fatin sekeluarga. Luv u"

SeLiNgAn : Banyak benda nak kongsikan... Tapi sangat2 sory... Insyaallah, ada masa saya kongsikan...


Ditulis di,

Sunday, September 18, 2011

.:: RaGaM ::.

Bismillahirohmanirrohim...

Alhamdulillah, bersyukur kerana saya telah menghabiskan pbs di tempat sendiri. sekiranya ada kelapangan, Insyaallah akan saya kongsikan pengalaman praktikum tersebut.

______________________________________


Biasa kita dengar/rasa (ke macam mane?),


  1. Ish... Kenapa la dia ni macam ni?
  2. Ya Allah, sabar je la...
  3. Hem.. Susahla berkawan dengan orang macam ni...
  4. Aduhai, menyampah pulak rasa...
  5. Ala... Aku tak bole g r dengan dia ni..
  6. (ikut rasa sendiri)...

______________________________________

Cuba kita renung kepada 1 perkara ini,

"saya tidak boleh mengubah seseorang itu mengikut cara dan kehendak saya, tetapi saya boleh mengubah hati dan diri saya untuk menerima diri dan sikap dia itu"


Kenapa?
Kerana kita tengok, kadang - kadang sahabat seusaha atau sahabat seperjuangan kita sendiri mempunyai sikap - sikap yang 'kureng'. Senang cerita 'tak bole gu'... (Kita pun ada jugak orang tak suka, kan3). Tapi siapa la kita ini untuk mengubah dia. Kita bagi jalan, yang memberi dan mampu mengubah hanya Allah...

Kita lihat...
Lagi pula Allah telah jadikan makhluk - makhluk Dia dengan pelbagai bentuk, jenis dan sikap. Kerana dunia kita ini akan nampak cantik dengan kepelbagaian ini. 

Lihat bagaimana Allah jadikan makhluknya POKOK.

Nama sahaja pokok tetapi mempunyai pelbagai jenis. 

  1. ada yang tidak berbunga.
  2. ada yang tidak berbuah.
  3. ada juga yang langsung tidak berdaun.
  4. ada yang rendang.
  5. ada yang tinggi.
  6. ada pula yang tidak berdahan.
  7. ada yang mempunyai daun banyak warna.
  8. ada yang melata.
  9. ada yang menjalar.
  10. macam - macam ada...

cuba bayangkan pula jika bumi Allah ini Allah hanya jadikan dengan pokok yang sempurna, mempunyai dahan, daun, bunga, buah,...? Macam mana keadaan bumi ye? 

Rumput kita ganti dengan pokok tersebut...
(^___^)y :- Aduhai, tak ada bola - bola da la kot...




Oleh itu, ketahuilah kita ini saling melengkapi untuk menyempurnakan antara satu sama lain.. Mudah - mudahan kita ambil iktibar dengan menerima dia sebagaiman dia menerima kita. Dia senang, kita senang. Ye kan? Kesempurnaan itu subjektif. Ada memandang pendiam sebagai sempurna, ada pula memandang yang ramah itu sempurna. (^__~).



(^-^)y       :- "kita menjadi sempurna dengan menerima mereka yang kurang sempurna"

SeLiNgAn :- Sedang mencari 10 pembaca setia blog RuMaH TuA untuk diberi hadiah kecil tanda ingatan & penghargaan (",) Ada idea?



Ditulis di,

Saturday, September 3, 2011

.:: RaYa 2011 ::.

Assalamualaikum...
Selamat Hari Raya kepada semua...
Maaf Zahir & Batin...

Macammana raya tahun ni?
Mudah - mudahan dalam keadaan yang diredhai Allah...
Story raya pakai pic boleh kan?


Malam Raya...
Dira + Ainul (tukang jaga belon raya)..
Akak tukang ikat je yea adik2...
Hee~~~

Wah... Comelnya adik2 akak...
Hasif (tangan bersimen) & Hafizi (pki spec)...
Ready nak mintak angpow... (^-^)


Haziq pun nak raye jugak...
Adik bongsu....

Hari raya Allah beri ujian... (Allah..)
Bergambar kenangan...
Bersama adik perempuan...
Kenal x yg mana iqa...?


My Lovely Datuk...
 Hj Jalil (besan Maulana Shamim)...
(^-^)
Walau x pandai baca & menulis...
Da khuruj merata dunia...
terakhir 4 bulan sebelum hilang ingatan...
Ke Amerika...
Doa Allah beri kejayaan atas apa yang diusahakan sepanjang hidupnya...
+ walau tak ingat kitaorang tapi ingat perkataan2 dakwah...
Allahu Akhbar!!!
errr Atuk i yang baju putih tau..
Yang baju hitam tu...
Teman bergaduh...


Adik Ainul (Cousin)...
Ainul budak manja...
(^-^)
Doa untuk kesihatannya...


Balik solat Raya...
Isk3...
Iqa tak tolong layan tetamu pun...
Layan diri...

Makcik kay (Ibu saudara)...
1st tym kita tak raya sekali..
Almaklum, orang beraya di rumah mak mertua da..
(^___^)
Tapi...
Purdah xmecing la.. Hee~~~
Lupa bawak ke...?
Tahun ni berdua.. Tahun depan da bertiga...
btw, tq anta gmbr... (^-^)


Alhamdulillah...
Merasa duit raya dari abang setelah 'bergaduh'...
Syukran yah!
(^-^)
makan2..

Hee~~~
Pakcik setia dengan jubahnya...
Ustazah asma (ibu saudara) bila nak tambah ahli ek?
(^-^)

Balqish (sepupu) + Kak Ina(sepupu ipar)...
Di pagi Raya...
Dua2 sweetz....
Kak Ina dalam mud pengantin baru lagi kot?
(^__^)
Cepat2 dapat bb...

Bukan senang nak bergambar dengan umi(hijau)...
Dengan abah memang tak pas lagi.. Hee~~~
Tak pe... Cuba lagi...
(^___^)

Boring ek tgk gambar2 orang yang tak kenal?
Isk3...
Disebabkan masih syawal...
RuMaH TuA belum terlambat ucap ...
Selamat Hari Raya Aidilfitri...
Maaf Zahir Batin...


(^__^)     :- "Tq bagi yang anta msg2 raya dengan saya...."

SeLiNgaN:- Jom baca Pesanan En. Fuad....



Ditulis di,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...