Wednesday, March 28, 2012

.:: T8 CaRe ::.

Assalamualaikum,,,

Perjuanganku.
Alhamdulillah. Apa khabar semua? Mudah-mudahan kita berada dalam rahmatNya. Alhamdulillah sekali lagi kerana saya telah selamat menjalani satu lagi praktikum di sekolah. Guru-guru di situ sangat best! Terima kasih yang tidak terhingga buat Ustaz Izwan kerana banyak membantu, yelah selaku satu-satunya guru Bahasa Arab di situ. ^^, 

-----------------------------------

Perjuangan dia.
Selamat ke German Hafiz! Moga dipeliharaNya. Dakwah & studi sungguh-sungguh. Huu... Sayu hati mengenangkan jauhnya teman bergaduh. (T_T)

Tata~~~~

Istiqomah dalam usaha agama di sana ye... Herm,,, Teringat cerita dia waktu mula-mula masuk,  dia satu-satunya yang buat usaha dalam batch dia. Isk3 Hari ini, tika dia berangkat ke sana... separuh dari gang GAPP dia istiqomah dalam dakwah ini. Insyaallah akan dipermudahkan urusan kalian di sana. 
Amin~~~

Da boleh panggil u all karkun German la kot?
-----------------------------------


Firman Allah,
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ
Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu.



(^-^) :- "Alahai cik iqa..... "

Ditulis di,

17 comments:

Angah said...

Alhamdulillah..Allah antar adik Iqa luaskan agama kat negara org lain..InsyaAllah, usaha dakwah kat sana berjln lancar...>_<

Kita pelihara agama Allah, Allah pelihara kita ~^^~

Cayang Iqa Slalu (~.~)

RuMaH TuA said...

Angah:-

Amin2~~~~~
Kita dakwah kat kL ni ^^,...
Heee~~~
Kan ila... (^-^)

Sayang ila juga! <3

Moga Allah kasih.

kueh said...

moga Allah peliharaNya.
moga dakwahnya dipelihara.
moga dia terus istiqamah
dan moga dipermudahkan segala urusan jua~~

moga Allah kasih kita jua~_^
amin..
*emm..byk nye moga..hee

RuMaH TuA said...

kueh:-

Amin~~~~
Hee...
T iqa suh dia baca (dulu pesan kat dia jgn baca blog akak)...
Ekeke...
Moga... Moga... moga...

Moga Allah kasih. (^-^)

fuad ansari said...

kan dah takde teman bergaduh.. kena carik teman bergaduh yg lain nampaknya.. (",)

para daie sedang bertebaran seluruh alam.. alhamdulillah.. itu yg untungnya pelajar buat usaha agama.. boleh buat usaha agama kat tempat orang dalam tempoh yg lama2, lebih dari 4 bulan.. (",)

RuMaH TuA said...

Fuad Ansari :-

Itula... Kalau tak dia la yg rajin menyakat...
:-) hem... Kne staz cari2 da ni...

Alhamdulillah...

Moga Allah kasih.

C'Jai said...

selamat menjalankan kerja dakwah ..moga Allah permudahkan..

RuMaH TuA said...

C'jai;-

Amin2...
Sama kita bawa tugas para nabi ini....
Nsyaallah...

Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

C'jai;-

Amin2...
Sama kita bawa tugas para nabi ini....
Nsyaallah...

Moga Allah kasih.

Adibah Ishak said...

Semoga berjaya dunia akhirat :)

Adibah Ishak said...

Semoga berjaya dunia akhirat :)

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Moga Allah limpahkan kasih sayangNya kepada iqa serta kesihatan yang baik..aamiin

Selamat menempoh dunia luar kepada adik iqa, teruskan usaha mencari ilmu untuk kepentingan akhirat dan mengajak kawan-kawan yang ada di samping ke arah kebaikan..

RuMaH TuA said...

Adibah ishak:-

Amin2 ya Allah...
Nsyaallah, sama kita berdoa...

Moga Allah kasih.


Abd Razak:-

Waalaikumussalam :-)

Amin... Doa yg sama buat en. Razak...
Adik iqa namanya hafiz.. :-)
Ya.. Usaha didunia utk kesenangan diakhirat...

Moga Allah kasih.

Sara Assyahidah said...

Salamullahialaikum..

Iqa!!! Allah, rase btuah sangat dapat lawat iqa kt sini..hehe ye la, satu maktab pun jrang jumpe..tup! tup! jumpe blog iqa!! mmg xdisangka!! indahnya aturan Allah..

salam ziarah ye cik iqa.. :)

RuMaH TuA said...

sara assyahidah:-

waalaikissalam...

Sara!!! Lagi bertuah sebab sara ke sini...
:-)
jauh la kot blogwalking...
Sampai2 terjumpa laluan ke Rumah tua ni...
Hee...

Moga Allah kasih.

Egg Head said...

huhuhu....ada di kalangan karkun dalam gambar tu dah pernah datang UMP cuti sem lepas...da la beberapa org yg saya kenal....semoga semua allah istiqamah kan buat kerja nie sampai kiamat n matikan kita semua dalam usaha nie..okai

RuMaH TuA said...

egg head :-

Saya sndiri pun bukan kenal sgt... Nsyaallah, moga dipinjamkan kekuatan dariNya..

Moga Allah kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...