Saturday, June 8, 2013

.:: N3 kE 100 - NaSiHaT HiJaB ::.


Assalamualaikum...

Semoga semuanya sihat.
Dalam rahmat Allah.
Insyaallah.

--------------------------------------

N3 ke 100 di RuMaH TuA

Sejak dari Tahun 2009,
pada Jun 2013 baru iqa ada 100 n3.
Termasuk ini. Sengih je la.
Hee~~~ (^__^)y

Sepanjang blogwalking,
ada blogger yang update 100 n3 untuk setahun.
Cayalah....
Tapi iqa? Sengih lagi. (^_____^)
Geleng kepala.


-----------------------------------------

Hijab.

Mari berhijab dengan sempurna.
Seluruh kebaikan pasti bersamamu,
saat bergembira dengan perintah dari DIA.


-----------------------------------------

Video.

Nasihat Hijab.
Sempena n3 ke 100 RuMaH TuA.


يااختنا بالله لا يغويك ذا الشيـــطان
ان الحجاب فريضة من ربنا المنان

انا سمعنا اختنا قولا عجـــــــــــــاب
قالوا كلاما لا يسر عن الحجـــــاب
قالوا ظلاما حالكا بين الثيـــــــــاب
قالوا خياما علقت فوق الرقاــــــب

نادوا بتحرير الفتاة والفوا فيه الكتاب
رسموا طريقا للتبرج لا يضيعه الشباب
يااختنا هذا عواء الحاقدين من الذئاب

النار مثوى الظالمين لهم عقاب
والله يكشف ظلمهم يوم الحساب
والجنه الماوى ويا حسن المئاب


------------------------------------------------

يااختنا



(^___^)y :- "Kerana dirimu begitu berharga"

Ditulis di,

20 comments:

nur naa'irah said...

salam..nice entry..ase cam pernh tgk video ni..:-)..thanks 4 sharing..

RuMaH TuA said...

Salam.
(^__^)y

Yang baik-baik kita sebar.
Kan~~~~
Ur wel'.

Moga Allah kasih.

Egg Head said...

walaikumsalam.....

bertukar ke alam apa ya?

PeRdU cINta said...

Assalammualaikum iqa..kemanisan menutup aurat akan lebih terasa nikmatnya andai ia dilakukan dalam erti kata yang sebenarnya..manis dunia..nikmat akhirat..
saya,,awak,,kalian..sama-sama berusaha perbaiki diri :)

RuMaH TuA said...

Egg Head:-

Alam pekerjaan... ^^,

Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

Perdu Cinta:-

Waalaikumussalam...

Ya...
Melakukan dengan penuh rasa gembira lebih baik di sisi Allah.
Jika tidak gembira juga masih perlu melakukan tuntutan itu kerana amanah Allah.
Insyaallah~~~
(^___^)y

Moga Allah kasih.

Abd Razak said...

Wa'alaikumusalam...

Baik sihat alhamdulillah, moga dirmu juga sedemikian rupa sihat sejahtera hendaknya dengan izin~Nya...aamiin

Moga usahamu selama ini mendatangkan kebaikan yang banyak dan moga Allah kurniakan kekuatan buatmu meneruskan usaha mengajak mereka ke jalan yang diredhai Allah SWT..aamin

~kueh~ said...

ehem !
assalamualaikum dear ~~~
sibuk nampak cuti2 ni..kekeke :P

tudung : hijab : jilbab ---> penutup kepala/rmbut/aurah :)

peace !
kerana dirimu begitu berharga ~~~
errr.. cm kenal ayatb iklan ni..kkekeke :D

luv u fillah O(^_^)O

Anonymous said...

Salam setinggi ukhuwah, selebat doa, sekencang dakwah :) .

Setelah berkurun menjejak prjalanan blog akak, buat julung2 kalinya , di n3 yg ke100 ni , ana komen , heee ^_^

Moga amal akak mncatat sesuatu yg brmanfaat di blog ni akan Allah catatkan sbgai satu catatan pahala buat akak, dan selagi mana kami para pembaca ni ambik manfaat dari penulisan akak, ana doakan rantaian pahala akan trus mngalir dan mngalir buat akak :) .

*peluk cium dari ana untuk akak, moga kasih terasa sampai ke jiwa pemilik diari Rumah Tua :)

Wassalam :)

~Ana Yusra~

#thelagidanlagi said...

sape yg fhm lugah.
mesti menangis..

terlalu matinn...

SyaheeDah said...

Assalamualaikum...

nak sengih sekali, boleh? ^__^

tapi nak nangis jugak..

tak kisahlah, macam kurang waraspun takpelah.
- perasaan ketika baca entry Rumah Tua yang ke100..

^__^

barakallahu fik!

Mohd Selim Zainal said...

Assalammualikum... rumah tua,

mselim3 tak faham bahasa arab tu,,hehehe kena translate ...hehehe..

mselim3

pls: xper jumlah entry bukan persoalannya..tp apa yg penting adalah kualiti sesuatu entry yang penting kan... biar sikit tp kualiti...dan menjadi tatapan pembaca setia...

Nazmi Studio said...

salam alaik,

pergh! dah 100.. tahniah2..
teruskan usaha!
x sabar nak baca entry seterusnya :)

RuMaH TuA said...

Abd Razak:-

Amin ya Allah...

Yang baik-baik dari Allah untukmu.
Bersama dijalan Allah.

Jzkk.
Kerana sentiasa menyokong blog iqa ni.

Moga Allah kasih dirimu.

RuMaH TuA said...

kueh:-

Ehem!
Waalaikumussalam...

Itula...
Sampai da staz sem baru dapat reply ur komen my darling....
(^_^)y

Copy mana yg ada selagi bermakna.
Teori baru.

Luv u too!
Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

Anonymous:-

Alhamdulillah...
Terima kasih buat huluran.
Ku sambut salammu sahabat dengan rasa gembira. (^_^)

Lain kali komen setiap n3 tau.
:p

Mari bersama dijalanNya.
Jzkk dik buat doa.

*peluk cium kembali buatmu, moga terasa sampai ke jiwa yang dipelihara Allah.

^^,
Moga Allah mengasihimu.


RuMaH TuA said...

thelagidanlagi:-

En selalu memandang dengan pandangan yg berbeza dr yg lain. ^^,

Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

Syaheedah:-

Waalaikumussalam...

Sila-sila...
Hee~~~

Tangisan keranaNya,
perisai buat kita yg hina jua...
Hebat perasaan saat memuji kebijaksanaan ciptaan Allah.
Kan...
Jom nangis.

Jzkk.
Moga Allah kasih dirimu,
^^,

RuMaH TuA said...

M. Selim Zainal:-

Waalaikumussalam...

Pada video, ada terjemahannya.
(^___^)

Moga-moga ada kualiti isinya di sini.
Mohon doa.Terima kasih atas sokongan di blog RuMaH TuA.

Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

Nazmi Studio:-

(^____________^)y
Bersama mendekatiNya.

Moga Allah kasih dirimu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...