Wednesday, July 6, 2011

.:: MeNgApA MeMiLiH ?? ::.

Assalamualaikum...
Moga Allah Cinta Sahabat - sahabat semua.
Sedikit persoalan.

Insyaallah,


Apa jawapan yang harus di beri saat di soal, mengapa 'memilih' ?


p/s:- "Bantu membantu amalan mulia..."


Ditulis di,

23 comments:

fuad ansari said...

jawab sahaja.. kerana tidak mahu menyesal.. (",)

JAWAB said...

tgk gye nye, mcm pemberi soalan ni LELAKI.pd phman sy ats soalan mencabar ni, sy rs anda blh jwb 'ini usaha sy utk mnjdkn dr sy lbh baek' Selamat menjawab.

errrkkk... T inform le jwban nye

~kueh~ said...

salam iqa^^

kenapa memilih??emm, ade maksud tersirat nih~~hee

kerana dalam hdup ni tdk dapat tidak perlu kpd pilihan, dan pilihan tu terletak pd dri kita sama ada nak jdikan tu jalan kebaikan ataupon sebaliknya.

^^memilih bukan bermakna cerewet^^

heheh~~sekadar jwpn:)

shairazi sharizan said...

mengapa memimilih?

maybe nak yang terbaik,
stuju dgn Fuad Ansari: tak mahu menyesal

tapi apa maksud soalan anda sebenarnya?

Niena Pengembara Ilahi said...

memeilih ingin yg terbaik .. erm.. ^^

MUHAMMAD SUKRI SUPI said...

assalamualaikum...

setuju dgn kueh..memilih bukan disebabkan seseorng itu cerewet..

mengapa kita perlu memilih?..Sy ambk satu contoh : Apabila hendak makan nasi, kita yg memilih sama ada hendak membasuh tangan sebelum makan atau tidak. Jd, kedua2 perkara itu ada jwpnnya (basuh tgn @ x).. (",)

Iman said...

Laaa senang sgt. Cakap je lah nk pakai dunia akhirat. abeh cite.


Iman
kat umah

Atiqah naThaLIe*~ said...

kite perlu memilih sb tu adalah hak yg telah diberikan kepada kita..he~

jd kite perlu lah pilih yang terbaik utk kite dunia akhirat~

wallahualam~

kokser kokdam said...

memilih itu perlu..

bab kawen ke..?

nabi pon suh pilih.. =D

Ahliacikgukhairul said...

Manusia dikurniakan Allah dengan akal fikiran yang mana perlu diguna dengan sebaik-baiknya. Pilihlah dengan mata hati dan memilih yang taat beragama adalah lebih utama dari yang lain. InsyaAllah

Anonymous said...

kerana Allah memberi kita hak untuk memilih.. namun ketika membuat pilihan, takaza agama patut dikedepankan.. belakangkan keinginan nafsu.. lg baik dibawa ke mesyuarat. insyaAllah bantuan Allah akan bersama

aku said...

pilihan kita(pemilih) kepada sesuatu perkara kadang2 memberi gambaran serba sedikit tentang pemilihnya,jadi pemilih yang bagus perlu berfikir semoleknya sebelum memilih agar pemilih dapat memilih yang terbaeek dan dapat mengahsilkan kesan yang hebat dalam kehidupan pemilih.

Al - Mu'allim said...

Biar memilih, jangan salah pilih ;)

Norsha said...

mengapa memilih ? kerana kita diberi pilihan...

amir aizat said...

kita ada hak kita sendiri

Angah said...

Salam, Rumah Tua...lme xziarah, MENGAPA MEMILIH? bagi sye kite perlukn sesuatu yg terbaik dlm hidup kte dan Allah selalu memberikan kite pilihan untuk melakukn sesuatu yg terbaik. so, sebab tu kite perlu memilih...ke cmner, Rumah Tua?
ini skdar pandangan insan yg xberapa tinggi ilmunya tpi INSYA-ALLAH slalu top up ilmu kt mne2...hehehe

RuMaH TuA said...

Fuad Ansori:-

Syukran... Tanda kita menyesal apabila keluar perkataan 'kalaula....'.... (^-^)



JAWAB:-

Usaha untuk menjadi diri lebih baik dengan mencari yang terbaik... Tapi... Macam mana nak tahu dia yang terbaik? (",)?



Kueh:-


Tapi kalau memeng cerewet macammana pulak? Hee~~~
Syukran dear...

RuMaH TuA said...

Shairazi Sharizan:-

Syukran atas perkongsian jawapan. Pilihan atas 2 perkara lagi sulit berbanding lebih dari itu...
Tapi...
Allah sebaik2 pergantungan...
Kan? (^-^)



Nina Pengembara Illahi:-

Terbaik itu subjektif. Kadang - kadang kita nampak ini terbaik. Tetapi belum tentu orang lain nampak itu yang terbaik. Doa banyak2. Hee~~~



Muhammad Sukri Supi:-

Waalaikumussalam.

Syukran. Ulang 2 kali baca baru dapat kefahaman. Yang pasti kita memang perlu memilih. Sama ada kebaikan atau sebaliknya yang kita peroleh. Mungkin ibarat pertaruhan. Doa & terus berdoa. (^-^)

RuMaH TuA said...

Iman:-

Nak pakai dunia akhirat. Hee~~ Ringkas, tepat & padat. (^-^)



Atiqah Nathalie:-

Pejuang hak wanita ke ni cik Nathalie?
Hee~~~ Hak itu datang apabila kita juga menyempurnakan hak orang lain...
Insyaallah...



Kokser Kokdam:-

Hee~~~ Gud! Memilih untuk ikut sunnah...



Ahlia cikgukhairul:-

Pilih taat agama. Selamat dunia akhirat. Syukran2... Insyaallah...

RuMaH TuA said...

Anonymous:-

Insyaallah... Ikut tertib. Syukran2. Agama di dunia agama di akhirat.



Aku:-

Apa yang dipilih memberi gambaran siapa diri kita. Allah...
Rasa takut pulak. Syukaran. Moga dicintai Allah.



Al - Mu'allim:-

Pilihlah untuk menjadi yang terpilih.

RuMaH TuA said...

Norsha:-

Betul3... Bila kita ada pilihan baru boleh memilih. Hee~~~ Ermm...
Kalau tak ada pilihan? Tak de la memilih? Ke macammana? (^-^)



Amir Aizat:-

Diri kita hak kita bersandar kepada Allah. Syukran untuk perkongsian. Datang lagi. (^-^)



Angah:-

Ila... Akhirnya...
Sampai jugak ke Rumah Tua ni...
Aduh3....
Jawapan dari insan terpilih memang mantap. Syukran. Ila pilihan kitaorang yang memang tepat. (^-^) Hee~~~~

Anonymous said...

salam ziarah.. someone told me that women in islam are like diamonds.. they are expensive and precious. only a few can have them, or even stare at them.. may Allah make all muslimahs in the whole world become like those diamonds..

RuMaH TuA said...

Anonymous:-

Salam...
Insyaallah...
u r rite...
Muslimahs = diamonds
Where do we find diamonds? Deep down in the ground covered and protected. Where do we find pearls? Deep down at the bottom of the ocean covered up and protected in a beautiful shell. Where do we find gold? Way down in the mine, covered over with layers and layers of rock. we've got to work hard to get to them....

<3 2 b muslimah (^-^)

Ameen~~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...