Saturday, October 27, 2012

.:: RinDu 03 - (SyUrGa HaTi) ::.

Assalamualaikum...

Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua.
Selamat melakukan ibadah korban.
Sama bertakbir.

---------------------------------------------

Mencipta Syurga Hati.

Nama dicipta bagi satu program motivasi.
Dijemput khas ke sebuah sekolah.
Lebih kurang sebulan yang lepas.
Program bersama adik-adik tingkatan 1.
Adik-adik tingkatan 2.
Adik-adik tingkatan 4.
Adik-adik pelajar perempuan sahaja.
(^____^)y


---------------------------------------------

1- Perkongsian tentang hubungan.
Malam bersama adik-adik tingkatan 1 & 2.
Hubungan yang bagaimana harus dibina & dicipta seterusnya dijaga.
Menghayati perjalanan kisah nabi Allah Baginda Musa, Ishak & Syuib.
Banyakkan cakap kebesaran Allah.

2- Sama membentuk diri ke arah yang lebih baik.
Bukan sahaja adik-adik.
Malah yang lebih utama yang menyampai ini.

3- Sesi LDK .
Bersama sahabat2 yang sanggup turun membantu diri ini.
Untuk menjayakan program khas untuk adik-adik yang disayangi.

4- Alhamdulillah.
Gembira.
Adik-adik meminjamkan telinga buat seketika.
5- Perkongsian tentang Cara Berfikir (Mainan Minda).
Bersungguhkan?
Hik3

6- Tekun & khusyuk apabila saya meminta semua lukis diri sendiri.
Lukisan kurang dari 5 minit.
Ada yang termenung jugaklah.
Hee~~~

7- Cabaran bersama adik-adik pelajar hari ini.
Tapi diorang ni baik-baik.
Peramah.
Menerima.

9- Kak Fatihah. Jzkk.
10- Wan Liyana (Blog kembara hati)
11- Farahim (toke) Akak cantik.
12- Ku Fasehah (Blog Perjalanan Sufi)
 ~~Terima kasih sahabat kerana sudi membantu diri ini~~
13- Fadhila. (Blog Variasi Pena).
14- Syakira. (Akak cumil).
15- Farahin (Blog Love is Infinity)
  ~~Terima kasih sahabat kerana sudi membantu diri ini~~


16 & 17- Makan pagi. Nyum2~~~
18 & 19- Makan tengahari. Alhamdulillah.
Allah kasi sedap.

20- Adik-adik yang sangat sporting.
Luv u all.
Bersemangat.
Kak iqa suka.

21- Program di surau.
Moga Allah kasih adik-adik.

22- Kak iqa penuh pengharapan.
Agar Allah beri hidayah kepada kita.
& ingat, kita rai sahabat kita.
Peluang bersama adik-adik tingkatan 1&2 sangat singkat.
Macam manapun, adik-adik dihati kak iqa.
Moga Allah kasih.

---------------------------------------------

"Tidaklah aku bertukar fikiran dengan seseorang melainkan aku ingin agar diberikan pertolongan & semoga dia sentiasa dipelihara Allah"


(^_^) :- "Jauh dimata. Dekat dihati. (secara ringkas)"


Ditulis di,

47 comments:

Egg Head said...

yang lelaki bole tak tgk entry nie...byk sgt masturoh....adei...cuti mata lah jawabnya....istigfar aq...woha2x

RuMaH TuA said...

Egg Head:-
Opss... Sory...
Takut jadi fikirwoman kan.
Macam2 idea awak ni..

Moga Allah kasih.

Egg Head said...

nak wat mcm mana...
setiap kali jumpa rakan seusaha...
x kira la dr U mana2x....
always thing about nak kawin cepat....
semua nak wat usaha masturoh....
semua tinggi tuan....
woha2x....
that why la I say from fikirman to fikirwoman.....

RuMaH TuA said...

Egg Head:-
La... Buat apa lg..
Jawapan da ada.
Kan ke majulah agama kerana dakwah. ^^,

Moga Allah kasih.

Angah said...

Salam...buah hati kami...

hahaha,teringat balik kenangan2 p sana..suke2x...

*sengih sorang2 bile bace enrty iqa ni,hihihi...

Alhamdulillah, Allah permudahkan usahasama kita seme dan InsyaAllah akn perelokkan lagi pe yang kureng,.... ^^

Kasih Rumah Tua shelalu...

RuMaH TuA said...

Salam rindu untuk sahabat tersayang iqa...

Itula...
Kelakar kan? Air 1Malaysia. Air Al-Mas. Pengepit baju. Macam2 ada. Hee~~~

Insyaallah.
Mohon doa dari cik ila..

^^,
Moga Allah kasih dirimu.

al_hakim said...

=) teruskan perjuangan..

RuMaH TuA said...

al_hakim:-
:) Sure...
Mohon doa. Jzkk.

Moga Allah kasih.

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Moga iqa sihat hendaknya dengan izin~Nya dan sentiasa dalam rahmat kasih sayang~Nya..aamiin

Teruskan usaha, dalam membangkitkan jiwa anak-anak muda agar nur iman terpancar terus dalam hati mereka dan memanggar mereka dari hasutan syaitan yang tak pernah kenal rasa lelah.

Moga Allah kasih dirimu...:)

RuMaH TuA said...

Abd Razak:-

Waalaikumussalam...

Amin. AMin. Amin ya Allah.

Insyaallah. Moga Allah pinjamkan sedikit kekuatan untuk terus berkhidmat buat masyarakat.

Nilai-nilai yang baik sememangnya Allah jadikan sebagai fitrah buat manusia. Bangkit dengan nilai tersebut. Bukan mereka bahkan diri sendiri juga harus disedarkan dari keseronokan menikmati dunia yang sangat2 sementara ini.

Moga Allah kasih dirimu. ^^,

keyra said...

salam iqa!
wawowww! sy diberi nama akak cumil..hahaha sangat berbunga rasenye hati ini...:p
nyway, same2 (nk jwb awk ckp time kasih sahabat tu) hihihihi...

RuMaH TuA said...

keyra:-

Salam syakirashop2u... ^^,
Yela... Orang tukan memang cumil...
Tak puas pandang... Hik3
Sampai Lah pun asyik nak tengok... Kuang3

Hee~~ Terima kasih kerana menjawab.

Moga Allah kasih dirimu sahabat.

mselim3 said...

Moga2 rumah tua terus istiqamah dalam dalam mencari sinar-Nya. Insaallah kami semua kekawan akan sentiasa berdoa untuk kesejahteraan rumah tua k....

Teruskan perjuangan yang murni, sesungguhnya perjuangan yang murni seiring dengan pergorbanan betul kan?

Anis said...

waaaa besnya...laen kali ajakla jiran ni :P

RuMaH TuA said...

mselim3:-

Amin. Amin. AMin ya Allah.
Alhamdulillah.
Syukur punya sahabat yang mendoakan sahabat ini. ^^,

Moga Allah pinjamkan sedikit kekuatan untuk terus berkhidmat kerana agamaNya.

Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

Anis:-

Hee~~~
Insyaallah.
Insyaallah.
Insyaallah.

Jiran kan lagi sr. kot la tak sudi ikut jr....

moga Allah kasih dirimu.

PeRdU cINta said...

Assalam,,melentur buluh biar daripada rebung,,ilmu yg sedikit pinjaman daripada Allah,,bila disebarkan akan menjadi luas umpama satu hamparan debu di padang pasir..

RuMaH TuA said...

Perdu Cinta:-

Salam...

Jzkk.
Komen membina.
Menginsafi diri sebagai hamba.
Hamba yang tak punya apa2.
Hanya mengharap pada pinjamanNya semata.
^^,

*tertarik dgn nama blog :)

Moga Allah kasih dirimu.

Egg Head said...

budak2 tu tidak takut ka dgn hang yg mcm ninja tu!!!....hehehe

dulu kecik2,takut kot nampak org yg mcm ninja nie.....

keyra said...

iqa weh..xpayah nk cte psl Lah la...huhu...well well well..:P

cerita best said...

Asalamualaikum warrahmatulahhi wabarrakatu ada org ka x ada heheh... pakjoe datang sini lg dgn penat x habis lg bru ja sampai umh bru blk dari kampung terus buka blog yang comel nie hahaha...

RuMaH TuA said...

Egg Head:-

Ehem!
Lupa nak tanya dyorang takut ke tak...

Kecik2 dulu tu takut ninja pasal banyak cite2 khurafat kot? ke macam mana? woha2x

Moga Allah kasih. :)

RuMaH TuA said...

keyea:-

Suka terheleh2 la tu ada orang tengok dy... ^^,

RuMaH TuA said...

ceritabest:-

Waalaikumussalam...
Alhamdulillah,,, ada lagi.

Hopefully,
buka+baca.

^^,
Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

Kak intan, iqa tau anda membaca n3 ini... ^^,

Danial_arif said...

cikgu2 lain ok ke dengan pemakaian purdah expecially pengetua. pernah tak sape2 larang rumah tua pakai masa mengajar? tgh cuba membayangkan msti kene ade kekuatan hati yg btol2 kuat untuk pakai purdah ni kan...kan...kan..? ^_^

RuMaH TuA said...

Danial_arif:-

Alhamdulillah...
Semua ok dan mengalukan.

Agaknyalakan lebih kurang lelaki nak istiqomah pakai serban... :-) *agak2 je...
Sama menjaga keindahan serta kecantikan di dalamnya.
Insyaallah.

Moga Allah kasih.

NorFarahin@aien said...

Salam ieqa
:)
first time tgal komen jap d cni
smbil2 stadi edu..
haha
pe pownn nice memory nge awop2 ni sume
syukrannnngg bg kesempatan tuk merasai pgalaman besss ni
wlpn dri ini xlayak sbnr ny
heeee


*samew prasaan nge angah rahim..
sengih sorang2 jew bile bace enrty ni..ngeee


s

Fauziah Mohamad said...

teruskan perjuangan iqa...amin

RuMaH TuA said...

NorFarahin:-

Salam aien... ^^,
Gud2!
Study sambil bw. Hee~~~

Iqa study sambil reply komen. ke macam mana? Hik3

Syukran kembali sahabat.
Hem~~ Sekolah panggil lagi tp cakap bz. (bz donia) isk3

Insyaallah~~~
Awal tahun depan.
Sudi2kan tolong diri ini. :)

*sengih bc komen ain~~~

Moga Allah kasih dirimu.

RuMaH TuA said...

Fauziah Mohamad:-

Insyaallah.
Mohon doa.
Mengharap kekuatan punjamanNya.

^^,
Moga Allah Kasih.

~kueh~ said...

qa.
aku lambat komen ke camne ni?
hew3..akhirnya ade gak gamba aku..
hahaha:D
rindu 04 ade x?kikikih..
seronok sgt cipta syurga hati tu..
InsyaAllah..
ada rezki nanti kita wat lagi pogram g2 yep:)

Moga Allah pelihara ukhwah ini ^-^V

SyaheeDah said...

assalamualaikum

sedih..tapi gumbira!hehe

mulanya semangat nak ikut, tapi Allah ada perancangan yang lain..makanya, tak ikut la^_^

syurga hati a.k.a syurga dunia..
(boleh pakai ke persamaan ni? tapi jangan silap faham, syurga dunia bukan syurga keduniaan ye)

haaa...lain tu...hehe

bila hati mencicip 'syurga hati', tahulah dia siapa Pencipta syurga hakiki^__^

RuMaH TuA said...

ku.
Haah. Lambat sikitla. Hee~~
Suka dia ada gambar, cumil tak gambar tu?
Awak kan ku selalu fikirkan n3 akan datang.
Jauh pemikiran. Heeee..

Ya. Insyaallah.
Kene lebih persediaan.
Mungkin lebih masa lagi.

Moga Allah kasih. ^^,

RuMaH TuA said...

Syaheedah:-

Waalaikumussalam,,

Ya. Mungkin perancangan yang lebih baik. Sehinggakan gumbira itu dikemudiankan. ^^,

Mudah.
Mencari dengan memberi.
Kerana kefahaman itu adalah.
Dari Rabb yang Hakiki.

Moga Allah kasih dirimu. ^^,

MUHAMMAD SUKRI SUPI said...

Assalamualaikum wr. wbt..

Seronok dapat bersama-sama adik2 atau para pelajar di sekolah kerna ia bukan sahaja dapat memberi peluang dan ruang kepada kita untuk berkongsi ilmu dengan mereka, malah ia dapat jua memberi munafaat kepada diri kita sendiri..insya Allah

kembara hati said...

assalammualaikum..
baru nak komen.hehe
mula2 tu gabra juga nak gi sana, tapi bila dah g seronok pulak,adakh kerana mknan yg disediakn free..
hehe gurau je..

apa2pun mge kehadiran kita disana membawa seinfiniti kebaikan untuk diri kita dan adik2 di sana..:)

RuMaH TuA said...

Muhammad Sukri Supi:-
Waalaikumussalam...

Ya.
Perkongsian itu lebih kedengaran rapat berbanding ceramah. Bunyinya lebih dekat dengan adik2.

Insyaallah.

Moga Allah kasih. ^^,

RuMaH TuA said...

kembara hati:-

Waalaikumussalam,,

Gabra ke na? Nampak rilex je na hari tu...
Hee~~~
Makan free n sedap... Kan?
(tak gurau) Hik3

Ya.
Insyaallah. Tak lama lagi nak pi lagi.
Get ready! ^^,

Moga Allah kasih.

Anonymous said...

Magnificent! (As usual. :-P )

~cik atin~ said...

untung adek adek ni dapat perkongsian dari orang sehebat kalian.. :)

prog muten said...

Kami pembekal strip ujian kehamilan dan ovulasi dengan harga yang murah tetapi berkualiti.
Harga serendah RM1.00/pcs.
Lebih banyak anda beli, lebih DISKAUN kami beri
Untuk keterangan lanjut lawati blog shop kami:
http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com/

RuMaH TuA said...

cik Atin:-

Tak banyak dapat.
Harap ambil sedikit.
Diri memegang status hamba.
Lemah.

Moga Allah kasih dirimu si cumil!

RuMaH TuA said...

prog muten:-

(^___^)

RuMaH TuA said...

Anon 2 Nov 244:-

(^_^)y

Coz Allah!

C'Jai said...

Moga Allah Kasih.
teruskan dengan aktiviti yg memberi manfaat...untuk membawa anak2 remaja dekat dengan hidup yg berlandaskan syariat islam.

RuMaH TuA said...

C'jai:-

Insyaallah.
Mohon doanya buat diri ini.
(^__^)y

Moga Alah kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...