Thursday, May 16, 2013

.:: LuKiSaN DaLaM KaD ::.


Assalamualaikum...

Mudah-mudahan kita semua dirahmati Allah.
Insyaallah.

-------------------------------------------

SeLaMaT HaRi GuRu...
Buat semua yang bergelar guru.
Moga usahamu dalam pandangan Allah.
Insyaallah.

------------------------------------------

Kad Hari Guru

Antara lukisan anak murid iqa.
Dalam kad-kad hari guru yg diberi.
Rusydina namanya.
Katanya: "Ini saya lukis gambar ustazah!"
Hee~~~~
Yang tak tahan tu, pandai pulak lukis tudung syria + purdah.
Kan!



Hee~~~
Ini pula kad hari guru dari tahun 2.
Lukis gambar sendiri pulak.
Bukan ustazah dah.
& Aisy namanya.


------------------------------------------

Zaman.

"Huh! Budak-budak zaman sekarang bukan macam budak-budak dulu,
Banyak betul halnya!" kata cikgu2.
(Biasa dengar)

Ehem!
Cikgu dulu tak de mengeluh tentang anak murid tau.
Memberi tak minta dibalas.
Hee~~~

Andai murid hari ini selalu dikatakan bukan seperti murid dahulu,
Maka cikgu hari juga tak jadi seperti cikgu dahulu da la...
Tak mau. Tak mau.


------------------------------------------

Belajar ikhlas.
Semak diri sendiri cik Iqa!
(^___^)y

Aku seorang Guru.
Ecece~~~ Hee~~~
Letak gambar Buku Rekod Mengajar.
Kira itu tanda seorang guru jugak la kan.
Ek! Kunun2. Hee~~~



(^____^)y   :- "Kad dapat sebelum hari guru lagi. Kira valid jugak la... Budak2.."


Ditulis di,

16 comments:

maria firdz said...

Selamat hari guru... Kreatif ank2 murid ckgu.
..

RuMaH TuA said...

maria fird:-

Jzkk mf.

Anak muridnya je yang kreatif,
cikgunya idak...
Hee~~~

Moga Allah kasih.

Ati Masrif said...

assalamualaikum,

salam perkenalan

cikgu ke...

selamat hari guru :)

PeRdU cINta said...

selamat hari guru Iqa :)

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Moga dirimu sentiasa dalam rahmat kasih sayang Allah SWT..aamiin

Selamat Hari Guru...mahir mereka tu semua boleh mendatangkan lukisan untuk berterima kasih...

Moga Allah kasih dirimu

Al - Mu'allim said...

Salam 'alaik...

cikgu skg x dapat jadi mcm cikgu dulu sb muridnya tak macam murid dulu (yg skg dh jadi cg)... boleh x nk ckp cmtu? hehe

Angah Rahim said...

Alhamdulillah...ustazah Iqa sentiasa dalam ingatan mereka..^___^

Egg Head said...

selamat hari cikgu...untuk cikgu.

Moga Allah Kasih...

RuMaH TuA said...

Ati Masrif:-

Waalaikumussalam...

Salam perkenalan. (^_^)y

Jzkk atas ucapannya...

Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

Perdu Cinta:-

Jzkk Kak Zura... (^_^)y

Moga Allah kasih.

RuMaH TuA said...

Abd Razak:-

Waalaikumussalam... :)

Amin ya Allah...
Jzkk En. Razak.

Hee~~~
Menyentuh hati.
Tambah2 untuk cikgu baru macam saya. :)

Moga Allah kasih dirimu..

RuMaH TuA said...

Al-Mu'allim:-

Slm alyk adn,

Erm... Ok sangat ayat tu. ^__^
Hee~~~

Selamat hari guru cikgu senior.. ^^,

Moga Allah kasih...

RuMaH TuA said...

Angah Rahim:-

Hee~~~
Mereka juga dalam ingatan ustazah iqa cuma tak pandai lukis~~~~
Tgu bila da belajar dengan ustazah ila!
Hee~~
Luv u! <3

Moga Allah kasih dirimu.

RuMaH TuA said...

Egg Head:-

Ok!
Jzkk En..

(^__^)y

Moga Allah kasih dirimu.

SyaheeDah said...

assalamualaikum

^____________^

polosnya anak2 kecil..

cikgu dulu itu,
cikgu sekarang ini.

apepun, saya mesti jadi cikgu yang baik semampu yang mungkin!heee
Allahu yusahhil amin

selamat hari guru ustazah iqa^__^

RuMaH TuA said...

Syaheedah:-

Waalaikumussalam...

Insyaallah...
Allahumma amin~~~~

Sebagaimana tingginya harapan agar anak-anak kita menjadi yang berguna pada agama dan semua, begitu juga harapan ibu bapa yang lain tatkala menghantar anak-anaknya kepada kita. Kan?

Mohon doanya.

(^_^)y Selamat buat dirimu sahabat.

Moga Allah kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...